Aeg: 30.07.2014
Koht: Tähetorni (Harku mets)
Korraldaja: velo clubbers
Rajameister: Erik Raitviir
Raja pikkus: 4 erineva taatlemata mõõtevahendiga mõõdetud 22.07.2014 raja pikkuseks 5,0-5,5 km. Tõde on ilmselt nende numbrite vahel.
Stardipaik: Tähetorni tänava ääres paiknev suur parkla, endisest raudteeülesõidust ca 700 m Harku poole, vasakut kätt. Vt raja kaarti.
Start avatud: 17.00 – 20.00

TEHNILISUS
tehn3
Juurikad, kitsad ootamatute pööretega singlid, paar kraaviläbimist, mõnedki pöörded, mida ei tohi maha magada. Tõusunukk või laskumine lõpeb pigem pöördega kui et võimalusega otse sõita. Mõni laskumine nõuab kindlasti tähelepanu.  Teataval määral oleme ilmataadi armul, kui ikka kallab vihma pikemalt, saavad sokid mustaks ja esirataski võib mülkasse ära uppuda. Märg juurikas on midagi muud kui kuiv juurikas. Ja nüüd head uudised – rajal kive pole. Kui kummis on piisav rõhk, ei ole võimalik teda lõhkuda.

TÕUSUD
alt
Harku metsas saaks ju ilma tõusudetagi hakkama, aga see poleks see. Ja kust on üles punnitatud, tuleb ka alla sõita. Aga paraku võib juhtuda, et seejärel keerab rada JÄLLE mäkke tagasi. Reaalselt on Harku metsa mastaapi arvestades 2,5 tõusu. Garmin Edge 800 mõõtis ringi peale kogutõusuks ca 60 meetrit.

KIIRUS
kiirus2

Kiirus on alati suhteline mõiste. Aga see ei ole kiire rada. Pigem on see rada tähelepanelikule ja keskendunud sõitjale, kel hea rajamälu ja raja lugemise oskus. Samas on leebemaid lõike, kus on võimalus kas gaas põhja keerata või koguda end ja taastada pulssi enne järgmist kiusliku rajameistri lemmikut.  Peale kraavi läbimist on veel sadakond meetrit singlit ja siis juba CCRM kolmapäevakutest tuttav kerge langusega jupp, kus täiel hool ühe vana kraavi läbimine. Hoidke lenks peos ja ärge laske rattal lendu minna. Ja seejärel jälgime nooli – PAREMALE, mitte vasakule.

HIRMU FAKTOR
hirm2
Sildu-purdeid pole. Hea uudis, mis? Jäävad paar kraaviläbimist ja keskmisest juurikasemat laskumist. Rajal on ka mõnedki mahalangenud männid.

LASTERADA
lapsed
Kõikse tublimatele osalejatele teeme mõned olulised kohad normaalsemaks.

KOHALEJÕUDMINE:
Kohale jõudmiseks on kaks võimalust – kas otse mööda kitsast vanal raudteetammil kulgevat ja liiklusele avatud Tähetorni tänavat või siis pigem läbi Harku metsa mööda kõvemaid teid.  Korraldaja soovitus on tulla mööda Tähetorni tänavat, liiklus ei ole sellel kuigi tihe.


NB! Metsa vahel ühtib kohale jõudmise tee paaril korral võistlusrajaga, võistlejad liiguvad stardialasse suundujatele vastu. PALUN OLLA SEAL TÄHELEPANELIK! 

PARKIMINE:
Autoga tulijatel on võimalus jätta auto parklasse, kus paikneb ka stardiala. Parkla täitumise korral palume kasutada endise raudteeülesõidu juures asuvat terviseradade parklat.

Rada:

rada_v2

Esimesed 1,5 km on kurnavad ja enamuses juurikased singlid, sisse ka paarsada meetrit kergelt tõusvat tuhateed. Siis läheb mets hõredamaks ja igavuse peletamiseks mõned tõusunukid. Esimene tuhatee ületus ca 1,5 km peal. Jätkub keerutamisega männimetsas ja seejärel enamuses sirged kuid juurikased lõigud. Vürtsi lisavad mahalangenud männid. 2,2-2,6 km on mitte eriti populaarsed singlid, kus pole justkui profiili ega tehnilisust, kuid higi ei taha ka kuivada. Seejärel tõusunukikene ja laskumine tuhatee ületusega. Laskumine on võimalik valida astmega (veidi otsem) või astmeta. Seejärel sadakond meetrit tuhatee servas ja järgneb ühe klassikalise tehnilise lõigukese läbimine, alternatiivseid sõidujooni vähemalt 3.  Järgnevalt üllatuslik pööre vasakule mustikate vahele, ja rada keerutades üha kitseneb ning mustikapõõsad muutuvad üha suuremateks. Imev tõusunukikene ja selle järel paremale pöörates puhkamiseks sobivad 50 meetrit. Vasakpööre ja lühike tõusuke, millele järgneb üle mäeharja kohe laskumine ja jällegi tõus juurikasel singlil. Nüüd peaks 3 km juba läbitud olema. Tõusu lõpust paremale ja laia raja parempoolset äärt pidi mäest täiega alla ning sellele järgneva tõusunukikese pealt rajult vasakule paari noore männi vahelt. Kergelt langev singel männiületusega ja varsti järgneb parempööre pikale tehnilisele singlile. Selle lõpus ca 3,6 km peal oi kui vastik tõus üle mäe ja kohene tiba ärev juurikane laskumine. Et mitte jätkata tuhateel, keerame kergelt mäkke tagasi ja võtame mõned viimastest aastatest tuttavad CCRM kolmapäevaku raja jupikesed. Rutiini vältimiseks ca 4 km peal vasakpööre ja hooga üle tuhatee veidi äreva kraavi poole. Märgid on väljas – korjame tähelepanu riismed kokku ja veereme kraavist läbi. Nüüd on taas võimalus gaasi peale keerata kõvapõhjalisel singlil ja seejärel juba eelpoolnimetatud vana kraavi hoo pealt läbimisega, kus on laperdama mineku vältimiseks vaja lenksust kinni hoida ja saba mitte üles tõsta. Järgneb üllatuspööre paremale ja jupike üha juurikasemaks muutuvat singlit. Piinade suurendamiseks järsk vasakpööre pimedasse metsa üsna totralt keerutavale singlile, taas vaja ületada mõned mahalangenud notid. Tuhateele jõudes pööre vasakule ja 40 meetri järel paneelide vahelt läbi parkla kaudu uuele ringile.

Tegu pole Estonian Cup rajaga, kitsas singel võib kulgeda päris pikalt. Olge siis inimesed ja saage möödumistes kokkuleppele. “Hopp-hopp” või “radaaaa!!!” on kommunikatsiooni eilne päev. Kõik on inimesed, kes rajal. Olgem kreatiivsed ja kommunikatiivsed.

RINGIDE ARV:
Lisaks kirjas ka infotahvlil stardialas.

M / M30 / M40 / M50: 3 ringi
N / N30: 3 ringi
M60 ja vanemad: 2 ringi
N40 ja vanemad: 2 ringi
M16 / N16 / M14 / N14: 2 ringi
M12 / N12 ja väiksemad: 1 laste ring